Dags att byta moped mot cykel kanske ?

Åkte hem från jobbet förut, och såg plötsligt två mopeder köra ut precis framför mig. De som svängde ut tittade bara åt ena hållet när de körde. De hade inte en tanke på att titta i fall någon annan kom andra hållet, t.e.x. JAG !
I alla fall, jag fick bromsa in och insåg snabbt att min moped var mycket snabbare än deras, så jag gasade på, oh ja jag gasade att på och körde om dom båda....

Jag tänkte sedan efter,
"Är 15 år för lite för att köra mopded?  Nej, verkligen inte. Men de där tjejerna kunde verkligen inte köra. En livfara för trafiken"

Allt det snurrade i mitt huvud samtidigt som jag blinkade med min blinkers åt vänster när jag skulle köra rakt fram, i en korsning


Dessutom, när jag kör till jobbet måste jag åka på en motorväg (tror jag) och kör alltså långt ut så alla lastbilar och allt kan köra om och ge mig lite extra fart, åt alla håll då tyvärr.
Förra veckan satt jag i mina egna tankar på den stora vägen, och ja... Det slutade med att jag hade hjärtat uppe i halsgropen. Jag körde av vägen !  Smart Malin, great
Sedan dagen innan det så svängde jag ut framför en bil som åkte väääldigt fort, vilket kunde ha slutat väldigt illa.

Kanske jag ska prova om jag kan cykla istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide