Cocker spaniel vs. Rottweiler

Har alltid tyckt att Rottweiler är söta. Men idag var det inte en söt Rottweiler jag mötte



Var ute och gick med Millie förut, min lilla cocker spaniel. Skulle gå hem och hämta ett recept, och när vi skulle svänga in på gården så var grannen ute och hade brevid sig sin Rottweiler, den började skälla men jag ignorerade och gick.  När jag kom fram till dörren visade sig det att den var låst, och jag hade inte med någon nyckel. Så det var bara att vända och gå igen.
Gick ut från gården, och Rottweilern tittade på mig och Millie och anföll helt enkelt. Grannen hade hunden i koppel , men var inte beredd på att han skulle sticka iväg så hon flög rakt ner i asfalten och där står jag och blir inom några sekunder överfallen av en stark och helt vansinnig hund. Jag kände mig inte speciellt lyckligt lottad

Han började slita tag i Millies huvud
och Millie skrek som en stucken gris ungefär. Och att gå emellan två hundar som bråkar vet jag att man helst inte gör, speciellt inte när en ilsken rottis är med i leken.
Så där stog jag med Millie i kopplet samtidigt som jag skrek så mycket jag orkade att dom skulle ta bort hund skrället. Han började slita tag i bakbenen, han drog och slet och bet allt vad han kunde. Trodde att han skulle ha ihjäl hunden min för fasen. Men tillslut så kom grannen upp på fötter och lyckades fånga hennes hund och ja, Millie mådde väl inte speciellt bra efter det.
Tappade även min mobil i backen och tappade skon mitt i det stora helvetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide